Thursday, October 20, 2011

Pulau Singapura


20 Oktober 2011 Rabu

Singapura tersambung dengan Malaysia dengan tambak johor. JB CIQ atau KIK yang baru memang canggih. Bila line clear 1/2 jam da lepas check point. Asar di Markas Angolia Sarangoon Road. Malam markas hari khamis. Maghrib di Masjid Sultan sebelum tu kena dulu martabak zam2 sekarang harga dah naik S$6.00 medium size & bryani ayam S$6.00 kali 2.5 banyak juga ringgit yang terkorban. Kalau larat bole la kena martabak rusa S$20.00 je.

Yang special pasal Masjid Sultan ni dia punya kipas punya la bapak besar. Aku pk ada 10 bilah kipas yang panjangnya 10 kaki setiap satu. jadi diameter kipas tu dekat 20 kaki. Kat JB belum jumpa lagi. Tahniah pihak pengurusan masjid. bagaimana tuan2 pk untuk nyamankan jemaah begitulah Allah akan nyamankan anda di hari2 yang tak ada penyaman udara. Ikram jemaah Sri Lanka yang nak ke JB. Ada jemaah Kuantan kat sini tapi belum sempat nak nusrah.

Isyak di Masjid Al Iman on the way to Woodlands. Lepas isyak agak sesak di check point. Bila da lama tak masuk rasa lama lak. Camna korang bole sabar beratur panjang2. Orang JB ni memang ada sifat, sabar yang sangat2.

No comments:

Post a Comment