Tuesday, October 18, 2011

Calling Island - Part 3 (Kg Buau ke Kp Pontianak)



15 Oktober 2011 sabtu
Lepas bayan subuh mesyuarat untuk program hari ni. Pagi ni kita nak usuli ke Kp Pontianak (Vampire Village). Nama pun da seram, no hal semua makhluk Allah, semalam riki sampai atas bukit.

Lepas isyrak jemmah bergerak ke Kp Pontianak dalam 1.5 km ke kiri dari Kp Buau. Breakfast kat restoran pink Utz Azam. Real punya nasi lemak nangis ada telur goreng dan sambal tumis power. Orang pulau ni memang pandai masak. Nasi memang lemak sebab banyak santan. Kena kopi o kaw. Harga memang murah, dont worry.

Padel ke distinasi cuaca panas, jumpa Pak Dagang towkey Chalet, ramah dan mesra orang dia. Ada team dari TNB pasang generator baru, 5 orang dari KL da dekat sebulan kat pulau, team SPR nak pantau pusat dan kawasan mengundi dan fishing team yang lain.

Misi diteruskan melalui titi kayu. Sampai peak, masyAllah satu pemandangan yang luar biasa, jarang2 dijumpa. Pandangan setinggi pokok kelapa air laut yang sungguh cantik (3 colour).

Mission Possible laluan berbatu dan pasir akhirnya sampai ke Vampire Village. Ada Chalet yang dalam pembinaan. Ada 2, 3 rumah tapi tak berpenghuni, biasanya hari Sabtu & Ahad dia orang ada. Mungkin tak ada rezeki nak jumpa dia orang. Badan da berpeluh ni, apa nak buat. ok Amir Sub 1, 2, 3 terjun laut. Memang best pantai ni dia orang kata air ni tak masin sangat, ye ke? nak rasa datang le sini.

Sembawang tangkap ketam pakai tangan je memang terror. Rupanya ada beberapa stail tangkap ketam. Ada ketam yang terlepas lari. Memang dia lari senget. Like crab teaching son walking straight...

No comments:

Post a Comment